Detail

Niet meer poleren. Schitterend wasresultaat gegarandeerd. De nieuwe Winterhalter omkeerosmose-apparaten uit de AT Excellence-serie.

"Om aan de hoogste normen te voldoen hebben Winterhalteringenieurs al hun expertise in de ontwikkeling van nieuwe omkeerosmose-apparaten ingezet," legt CEO van Winterhalter Ralph Winterhalter trots uit. Winterhalter klanten kunnen altijd rekenen op een schitterend wasresultaat zonder te moeten poleren: het nieuwe assortiment omvat twee externe apparaten, de AT Excellence-S en de AT Excellence-M, evenals een volledig geïntegreerde oplossing bij de voorladers, de UC Excellence-i. Dit maakt het wassen met osmosewater mogelijk in de kleinste barren.

Meckenbeuren / Duitsland, april 2016. Auteur: Simone Houtepen

Als het gaat om het bereiken van een steeds uitstekend wasresultaat speelt de kwaliteit van het water een belangrijke rol. Kalkafzetting, strepen en vlekken op de vaat kunnen effectief worden voorkomen door professionele waterbehandeling. De AT Excellence-serie met omkeerosmose verwijdert bijna 100% van de onzuiverheden in het water. Deze hoge mate van zuiverheid maakt het mogelijk om een perfect wasresultaat te bereiken. "Met de nieuwe generatie apparaten kunnen we garanderen dat het wasresultaat een constant hoog niveau heeft, zonder nog te hoeven poleren. Dit bespaart tijd en geld," verduidelijkt Arndt Manter, Senior Product Manager Waterbehandeling bij Winterhalter.

Externe omkeerosmose-apparaten: AT Excellence-S en AT Excellence-M

De twee externe apparaten, AT Excellence-S voor de UC-serie en AT Excellence-M voor de PT-serie, verschillen alleen in hun afmetingen en capaciteit. Beide apparaten hebben de functie "AquaOpt". Als het gaat om lange pauzes tijdens het wassen voorkomt de "AquaOpt"-functie terugloop van zoutafzettingen en de negatieve invloed die dit heeft op het wasresultaat. Dit betekent dat er altijd een optimale waterkwaliteit wordt gebruikt voor het wassen om het beste wasresultaten te bereiken.

Op de display van de vaatwasmachine kan door een directe netwerkverbinding de operationele status van het AT Excellence-apparaat worden weergegeven. Mogelijke fouten worden aangeduid als storingsmeldingen en worden onmiddellijk hersteld. De gehele AT Excellence-serie beschikt standaard over de wettelijk verplichte terugstroombeveiliging (WSE). Dit brengt geen extra installatiewerkzaamheden of extra kosten met zich mee.

Interne omkeerosmose-apparaten: UC Excellence-i en UC Excellence-iPlus

De UC Excellence-i en UC Excellence-iPlus zijn volledig geïntegreerd in de UC-S en UC-M vaatwasmachines. Dit betekent dat de benodigde ruimte beperkt is tot de afmetingen van de vaatwasmachine. Arndt Manter vertelt meer: ​​"De UC Excellence-i-apparaten maken het wassen met osmosewater mogelijk in kleine ruimten, terwijl ze voldoen aan de hoogste normen van waterkwaliteit." De display van de vaatwasmachine wordt gebruikt voor communicatie en de werking van de UC Excellence-i-apparaten. De operationele status wordt weergegeven op de display, waardoor onmiddellijk gereageerd kan worden op storingen. Net als de externe apparaten hebben de interne apparaten ook de "AquaOpt"-functie, evenals de wettelijk verplichte watertechnische veiligheidsinrichting.

In de UC Excellence-iPlus, die bovendien is uitgerust met een geïntegreerde waterontharder, kunnen verschillende waterkwaliteiten worden gebruikt voor verschillende wasprogramma’s dankzij de "VarioAqua". Deze functie is met name geschikt voor gebruik in snackbars, café’s en bistro's. Glazen worden bijvoorbeeld gewassen met osmosewater, terwijl de borden worden gewassen met onthard water. Hierdoor wordt de levensduur van het membraan vergroot en de prestaties verbeterd. Dit is een duidelijk voordeel van de UC Excellence-iPlus.